Design by Rania Rönntoft

Tisdag

Tisdagar är dagen då det är mamma-barn grupp och denna dag brukar vara bland det härligaste under jobb-veckan, alla småttingar och underbara mammor. Var så även igår, med den skillnaden att det verkligen inte var den lugna oas det vanligtvis brukar vara. Det började att massa fransmän dök upp här och började sätta upp tält inför julbasaren som är i helgen och är den största händelsen varje år, inte bara för kyrkan utan även för en stor del av de svenskar som är bosatta här nere. När jag så precis vant mig vid chocken att vara ensam här när massa fransmän kommer och invaderar med tältstolpar och stora partytält ringer telefonen och jag får höra att mattransporten är på väg. Det vill säga den lastbil som kommer med all mat som beställts från Sverige. Och den var tydligen propfull i år igen. Själv såg jag aldrig lastbilen då den inte kommer ända upp till oss, utan det var 15glada och frivilliga själar som stack ut och såg till att allt kom hit. Så då sprang de fram och tillbaka, fram och tillbaka, in i kylar, ut ur kylar. De gjorde även en inventering av allt som kommit. I kanske 4-6timmar var de här och jobbade och slet med maten. Så då skulle vi serva dem med kaffe, bullar, mat och annat, vilket var svårt. För när man har fått höra att alla kylar ska vara så urplockade som möjligt är det svårt att ordna till 15extra luncher utöver de 8som mamma-barngruppen skulle ha. Så det blev Pizzabeställning. Men i vilket, igår var fullt med spring från tidig morgon fram till vår franska lektion och telefonen gick i ett. Så nu är stället belamrat, vilket konstigt nog känns väldigt mysigt. Lite mer oorganiserat och rörigt än vanligt, men samtidigt ger de stora tjocka partytälten en känsla av att det är hembonat, det hela blir lite som läger.


Såhär ser det nu ut när jag kommit nerför min trappa, Zarateas innegård har blivit mycket mer spännande!




Tältet som upptar nästan hela uteplatsen vid baldakinen.



Matkartonger


Mat



Mer mat


Nästan så att man kan sträcka sig ut och ta en julmust när man sitter i soffan, fast bara nästan.


Så, nu har ni fått massa meningslösa bilder på tält och kartonger, hoppas det gillas!
Cheerios

"Ingen använding av mina bilder utan min tillåtelse!"

Kommentarer
Name: Rania

allt gillas! :D <3

2009-11-19 @ 01:30:33
Website: http://raniaphoto.blogg.se/

Kommentarer uppskattas:

Tack för att du läser min blogg! Jag uppskattar verkligen att du kan undvara några minuter
för att lämna en kommentar nedan. Jag lovar att svara så fort jag kan.


Namn: (valfritt)
Kom ihåg mig

Mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Din kommentar:

Trackback