Design by Rania Rönntoft

bullbak igen

Idag har jag bakat. Började baka klockan 9imorses och tog ut sista plåten strax efter 16.30. Alltså har jag bakat. Likaså har husmor gjort. Jag har gjort kanelbullar och hon matpajer. Så hon stod och stekte purjolök och bacon medans jag kavlade bullar. Allt innanför stängda dörrar, med en ugn som stod och värmde och dryga 30grader och sol ute. Det var hett, men dete gck. Stu i ett ocskå. När det inte var att göra smet, var det att kavla ut smet, skära ut bullar, pärlsockra bullar, lägga in bullar i ugnen, ta ut bullar ur ugnen, göra smet, kavla ut smet, kolla bullarna i ugnen... Men så blev det 170bullar plus 16brända med. Hann även med en minigenomgång av poolen mellan två jäsningar. Men ska det finnas bullar till 200pers på lördag så behövs det några till. Framför allt om man tänker på att det ska finnas bullar tills söndag och måndag med.

Så efter jobbet fick jag skjuts ner till havet av husmor som skulle hem och såg så till att svalka av mig. Övade även på att crawla då jag fick en spontan lektion häromdan och tror ni inte att det både bättre och enklare nu. Lite svårt med andningen bara, så svalde lite vatten, menmen. Köpte med mig lite frukt på vägen hem om satte mig sen ute i gräset och åt kvällsmat och läste. Det var härligt.

Nu krånglar internet för mig och jag ska nog ge upp, försöka lägga upp detta bara och sen läsa min bok istället.
Bonne nuit
"Ingen använding av mina bilder utan min tillåtelse!"

Kommentarer

Kommentarer uppskattas:

Tack för att du läser min blogg! Jag uppskattar verkligen att du kan undvara några minuter
för att lämna en kommentar nedan. Jag lovar att svara så fort jag kan.


Namn: (valfritt)
Kom ihåg mig

Mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Din kommentar:

Trackback