Design by Rania Rönntoft

Potatissallad

Så, vad har hänt sen sist? En hel del för min del, pappa har kommit och gått. Vi har haft en helt underbart jättehärlig vecka tillsammans bestående av promenader, hav, mat, grönska och allmänt jättehärligt. Nu är han dock påväg tillbaka till kalla norden, denna gång själv med bilden, stackarn.

I vilket, för min del har det hunnit hända en del på jobbet med. Full rullre hela veckan, först det "vanliga" och sen analkande inför valborg. Och då det är minst 150 personer som väntas hit ikväll är det en hel del förberedelser. Framför allt när vi gör all mat från start. Vilket i sin tur betyder att att det stinker kött i hela köket då Ann.Charlott och Ursula stod och stekte och la in rostbiff i ugnen, inga slamsor, utan feta 5kilos klumpar kött. Och jag i min tur satt ute i solen med Charlott och skalade potatis, kackade potatis, skalade äpplen, hackade äpplen, skalade ägg och hackade ägg. Effektiv arbetstiid; timmar. 12kilo potatis till att börja med. OCh idag fortsätter det.

Hann även med min målning igår och träffade efteråt Josse en sväng i Nice. Trevligttrevligt.

Nu väntar jobbet. Ciao!
"Ingen använding av mina bilder utan min tillåtelse!"

Kommentarer

Kommentarer uppskattas:

Tack för att du läser min blogg! Jag uppskattar verkligen att du kan undvara några minuter
för att lämna en kommentar nedan. Jag lovar att svara så fort jag kan.


Namn: (valfritt)
Kom ihåg mig

Mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Din kommentar:

Trackback