Design by Rania Rönntoft

Kusinbesök

I fredags landade min kära kusin Sofia och hennes Petter på Nice flygplats. Och självklart var jag där och tog emot dem. De hade förbeställt en hyrbil, så den hämtades ut och sen åkte vi hem till mig för husesyn och lunch. En sväng förbi borgen på eftermiddagen, och en kaffe på Jimmy's. In till Nice för att gå ut och äta och sen satt vi där ett tag. Det var fredan, en väldigt härlig dag. Och lika härlig var gårdagen.

Började ganska tidigt med att jag sprang ner till bageriet och köpte med mig halva hem, både lördag, besök och utflyktsdag ju. Frukosten åts i godan ro i solen och pciknick gjordes. And off we went. Först mötte vi upp Cecilie och hennes norska kompis och sedan körde vi iväg. Vår lilla Opel corsa först och deras BWM bakpå. Målet var St Tropez och själklart tog vi kustvägen dit. Längre i tid, men så fantastiskt vackert! Helt obeskrivbart.

Det var en mycket trevlig färd dit, kafferast, lunchpaus i riviverans konstgjorda Venedig by "Port Grimaud" och sen var vi i St Tropez. Det var riktigt kul att jag äntligen kom dit. OCh så annorlunda mot allt man föreställer sig det är. Det är verkligen en fin by. Pittoreskt och lugnt, vackert och stillsamt. Så en och annan lyxbåt nere vid hamnen med.

Badade sedan vid Nikki Beach och drog och på kvällen in mot Cannes där vi satte och åt. Blev kvar ett tag i Cannes med vilket var jättehärligt.

Nu sitter jag här och ska snart gå ut en liten sväng innan det är dags för jobb och skolavslutning.

Cherioos!
"Ingen använding av mina bilder utan min tillåtelse!"

Kommentarer
Name: Rania

Monstret är himla fin på bild och somrig hon med, men djur fick tyvärr inte räknas som porträtt, annars hade jag valt henne ;)



tack för tasshållningen hihi!

2010-06-13 @ 11:40:14
Website: http://raniaphoto.blogg.se/

Kommentarer uppskattas:

Tack för att du läser min blogg! Jag uppskattar verkligen att du kan undvara några minuter
för att lämna en kommentar nedan. Jag lovar att svara så fort jag kan.


Namn: (valfritt)
Kom ihåg mig

Mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Din kommentar:

Trackback