Design by Rania Rönntoft

Påskbasaren

Då var min andra basar och min första påskbasar gjord. Och vilken påskbasar sen! Solen strålade ikapp med alla leende människor, inte ett argt öga skådades. Besökarna kom i lagom strömmar, och bakom alla stånd stod minst en pratglad försäljare och delade med sig av påskägg, råskris, hemmagjord lemon curd, svenska matvaror, nygräddade våfflor, loppisprylar, secondhand kläder, ostron, chamagne osv. För att inte nämna ansiktsmålningen för barn. Där höll jag, Josse och Clara till. då barnen inte var särskilt många procent av besökarna var det ganska lugnt hos oss, vilket gjorde att jag utan att känna mig stressad kunde spinga ruunt och kolla läget, hjälpa till på andra ställen och avlösa så att de flesta fick möjlighet att gå runt och strosa. Var så härlig dag!

Efter basarens slut var det dags att städa upp, och så, när den sista äntligen gjort sitt och jag kunde låsa porten var det dags att göra iordning sig på nytt. Så kom Cecilie och Josse och mötte upp och vi åkte iväg och satte oss på ett ställe vid stranden. Vilket var koseligt.


















"Ingen använding av mina bilder utan min tillåtelse!"

Kommentarer

Kommentarer uppskattas:

Tack för att du läser min blogg! Jag uppskattar verkligen att du kan undvara några minuter
för att lämna en kommentar nedan. Jag lovar att svara så fort jag kan.


Namn: (valfritt)
Kom ihåg mig

Mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Din kommentar:

Trackback