Design by Rania Rönntoft

Första advent!

Andra året som advent inte firas i Sverige nu, och blir bara bättre och bättre! Lugn start på dagen, bara mamma som väckte mig för att säga hejdå, och nu är hon tillbaka i säkerhet i lilla Borås. Sen la jag mig och sov i några timmar till och framemot lunch tog vi oss upp mot backarna. Då blev det först en runda i sportshopen vilket resulterade i en mössa för min del, och Elin och Snna hittade llite annat smått och gott. Sen upp till skidskolan för att prova ut arbetskläderna och efter det blev det äntligen att ge sig ut i backarna! Vi åkte så tills liftarna stängde och då var det inte mycket kvar av fingrar, tår och näsa. Men det värmdes snart upp när Elin, Clara och jag begav oss mot Kiwi.  Här införskaffades mjöl, socker, mjölk, kesella, saffran och sen styrdes kosan hemåt. Efter en snabb dusch gick jag ner till Elin, Jenny och Karro och adventsmyset tog sin start. Pyssel med deras vägg, lussekattsbulldeg utan assistent, vilket tog tid och var seegt, men gick! Och sen ställde sig Malin, som fö kommit tillsammans med Clara, Kalle och Anna och joinat. Pannkakor gjordes så av Malin och sen åt vi gott och lät degen jäsa ifred. Julsånger och adventsljusstake. Flum och baklukt. Sedan blev det att pensla lussekatterna med en sked och kvällen var komplett!

Nu väntar sängen och imorgon är det dags att börja skidlärarutbildningen. Spännande och nervöst. Men sjukt roligt ska det bli!

Natti!
"Ingen använding av mina bilder utan min tillåtelse!"

Kommentarer
Name: Annie

Åh vad mysigt du verkar ha det!! Ha en härlig jul nu och ta hand om dig!

Kram :)

2010-12-14 @ 18:07:46
Website: http://anniesterckx.blogg.se/

Kommentarer uppskattas:

Tack för att du läser min blogg! Jag uppskattar verkligen att du kan undvara några minuter
för att lämna en kommentar nedan. Jag lovar att svara så fort jag kan.


Namn: (valfritt)
Kom ihåg mig

Mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Din kommentar:

Trackback