Design by Rania Rönntoft

Dagens resultat

Måndag och jag börjar 13.00 Perfekt för en långpromenad med hunden innan jobbet med andra ord. Halvruggigt väder och regn i molnen, vi klär på oss galon och traskar ut. Riktigt kul att vara ute vilket resulterar i att vi börjar leka, sådär som man bara kan göra matte - hund. Jag nämde att det var blött va? För här kommer händelsen, jag faller huvudstupa ner och skrapar upp båda mina knän samt får lite snygga hål i jeansen sådär. Vi haltar så sakterliga hem, jag byter om och beger mig mot jobbet.

Vi bakar pepparkakor med ungdomsgården, och när alla bakat de dem vill finns det deg över, så jag och de två tjejer som vågat sig in sätter igång med ett pepparkakshus. In i ugnen och vips är det dags att smälta socker för att limma ihop de olika delarna. Jag håller försiktigt på och har ingen aning om vad som händer bakom mig i cafeterian. Då rycks jag till av en av killarna som blir jagad och brännskadan på fingret är ett faktum.

Så nu sitter jag här och beklagar mig över mina krämpor, samtidigt som jag lyser av glädje över dagen. Måndagar är bra dagar på jobbet. Och pepparkaksbak gör mig lyrisk. Snart är det jul och myset och fixet är i full gång. Jag ska bara ta och krya på mig lite. Samt se klara av att sova igenom natten med två trasiga knän och en hosta som jag ska åtgärda. Och sen är det vinter. Om bara kylan och snön ville komma. Så kom Kung Bore, Kom!
"Ingen använding av mina bilder utan min tillåtelse!"

Kommentarer
Name: Rania

sluta skada dig hela tiden kvinna! :P haha



ja nu börjar det med mys och julfix, det gillas :D

2011-11-23 @ 11:29:01
Website: http://raniamaria.eu/blog
Name: Jonatan

Hoppas det blir bättre snart. Ta det lugnt med hunden! / Din bror <3

2011-11-26 @ 22:12:18

Kommentarer uppskattas:

Tack för att du läser min blogg! Jag uppskattar verkligen att du kan undvara några minuter
för att lämna en kommentar nedan. Jag lovar att svara så fort jag kan.


Namn: (valfritt)
Kom ihåg mig

Mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Din kommentar:

Trackback