Design by Rania Rönntoft

Mer an bara hastar

 
 
Lat oss ta en liten titt pa de andra djuren har pa garden, tamdjuren pratar vi da om. Katterna ville inte vara med pa bilde idag, utan mest jag moss och grodor, sa de far ett eget inlagg en annan dag. Inte heller Stampe kom med pa bilde, mest for att jag insag forst nu att jag inte hade nagon bild pa honom sen tidigare. Illa av mig.
 
 
 
Sa lat oss borja med det sensate tillskottet, vara smattingar och deras overbeskyddande mamma. Sa nu har vi inte langre 15ankor utan narmare 30. Dar ser man hur det kan ga.
 
 
 
Och har har vi en annan anka.
 
 
 
Var enda hona och hennes tupp i bakgrunden.
 
Lat oss nu ga over till hundarna. Fem galna sma saker. Eller ja, tre galna och tva gamla, samt 4sma och en stor.
Knasiga, skallinga, brakig och gosiga. Forst ut har Bonnie.
 
 
Var overnergiska boxerflicka som ar helt hopplos ibland. Men himla sot nar hon ar trott.
 
 
 
Roger, min personliga lilla favorit. Jack Rusell och Chihuahua korsning. Skaller, brakar med Bonnie, som ju ar mycket storre an honom, busar runt och hoppa upp i ens kna sa fort han ser sin chans. Slickar lite forsynt pa fotter och ansikte, varken slafsigt eller jobbigt, bara lite "hej, har far du en puss av mig". Fantastiskt pluttiggull vovve.
 
 
 
 
 
Sa har vi gamlingarna, Marty som ar overst och Russel nedanfor. Riktigt gamla farbroder, sover, ater och kelar lite ibland nar de har lust. Tva fina aldre herrar vill jag lova.
 
 
Sist, och sa verkligen minst har vi brakstaken och "the little man syndrom" Bear. Chihuahuan sjalv och den ettrigaste av alla. Skaller pa allt och alla. Aven efter att du halsat pa honom och ja, han skaller pa mig varenda eviga gang jag kommer in genom porten, och liksa med min chefs man. Den enda han inte skaller pa ar henne. Sa vida hon inte kor bil, for alla bilar far man skalla pa enligt honom sjalv. Kan man vara arg pa honom? Titta pa honom. Sa klart inte. Han ar jobbig och ettrig, men lite for sot, lite for kelsjuk for att den ratta ilskan ska infinna sig.
 
Da aterstar bara katterna av de andra tamdjuren har pa garden. Och tro mig, de ar varda att vanta pa!
 
Nu ska jag ivag och handla lite innan det ar dags for eftermiddagsskiftet. Ha en fin torsdag!
 
 
"Ingen använding av mina bilder utan min tillåtelse!"

Kommentarer

Kommentarer uppskattas:

Tack för att du läser min blogg! Jag uppskattar verkligen att du kan undvara några minuter
för att lämna en kommentar nedan. Jag lovar att svara så fort jag kan.


Namn: (valfritt)
Kom ihåg mig

Mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Din kommentar:

Trackback