Design by Rania Rönntoft

Lundi

Måndag och vardag. Fast en väldigt väldigt bra sådan. Och med tanke på att pappa är här inte riktigt helt vardag ju. Samt att solen skinit och värmt på riktigt, lika mycket som igår. Jobbat som en tossa, bakat bullar, lagat mat, tagit emot besökare, pratat med alla som undra hur det var att komma tillbaka och hur jag kom tillbaka osv i en oändlighet. Pratat i telefon, diskat, tvättat, update över livet med AC, skolkat kören. Ja ni fattar va? Mycket, och härligt. Jag skulle verkligen inte klara av ett stilla jobb, det skulle bli en omöjlighet helt enkelt. Tur att det är fart och fläkt för mig med andra ord.

Och inte blev det lugnare efter jobbet. Först lugnt eftermiddagsätande av melon och ost med pappa, sen ombyte och ner till havet för ett dopp, snabbt upp igen för ombyte till att gå ut och äta innan kören hann dyka upp. Vilket vi hann. Och då blev det Jimmy's, en trevlig restaurang vid borgen. Där satt Ingegärd, den gamla kantorn, som är här på besök, så jag och pappa slog oss ner brevid henne vilket var jättetrevligt.

Min katt har även fått näsa för livet som social fransk utekatt, villket innebär att hon strosar runt i trädgården och hälsar på människor när hon själv känner för det, samt jamar på mig när hon vill nåt. Undrar jag hur bortskämd hon blev egentligen när jag var borta. Inte henne emot dock, kanske möjligtvis hennes matte som får leva aningens med med konsekvenserna av en mysig och väluppfostrad men bortskämd katt.

Nu väntar sängen
Bonne nuit!
"Ingen använding av mina bilder utan min tillåtelse!"

Kommentarer

Kommentarer uppskattas:

Tack för att du läser min blogg! Jag uppskattar verkligen att du kan undvara några minuter
för att lämna en kommentar nedan. Jag lovar att svara så fort jag kan.


Namn: (valfritt)
Kom ihåg mig

Mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Din kommentar:

Trackback