Design by Rania Rönntoft

Artichauts

Idag har varit ytterligare en lugn dag i min lugna helg. Och vad härligt det har varit! Ner till byn, köpa lite frukost, äta frukost i lugn och ro i solen, småpula lite, hänga upp tvätt, gå till Jan-Olof och hämta bilen för att åka hem till Josse. Väl där umgicks vi och bara slappa, prata lite franska med hennes "familj" som fö är så himla franska! Och väldigt mysiga. Sen gick vi en liten promenad i området och Frankrike känns hemma nu. Vilket det inte kommer att vara så länge till. Konstigt det där hur man ser på saker och ting när man vet att det börjar närma sig slutet.

I vilket fall, sen åkte jag hem och passade på att handla mat på vägen, blev både det ena och det andra. För att inte säga det tredje, allt med motivering att jag ju hade bilen. Så kom jag hem och lagade både svenska vegetariska crepes som jag frös ner samt kronärtskocka. Vilket är bland det godaste som finns!

Och nu sitter jag här, halvt med ögonen i kors och en katt som springer på taket.
J'aime la vie en France.


"Ingen använding av mina bilder utan min tillåtelse!"

Kommentarer

Kommentarer uppskattas:

Tack för att du läser min blogg! Jag uppskattar verkligen att du kan undvara några minuter
för att lämna en kommentar nedan. Jag lovar att svara så fort jag kan.


Namn: (valfritt)
Kom ihåg mig

Mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Din kommentar:

Trackback