Design by Rania Rönntoft

Är det redan sommar?

Tänkte bara börja detta inlägg med att skriva hur många lager jag i regel har en VARM jobbdag, alltså en dag strax under minusstrecket, lite halvmulet och sådär. Vi börjar nerifrån, skidsockar, underställ + fleccelager två byxor och termobyxor på det. Upptill är det underställ, t-shirt, ryggskydd tunn fleece + tjock flece, kanske primaloft och jacka. Hestra Tumvantar med extra innervantar buff runt halsen och buff under hjälmen. Det är en vanlig, inte jättekall jobbklädsel.

Idag har jag haft underställ +fleccelager två byxor och övertill underställ, t-shirt och ryggskydd + jacka. Enbart. Började som vanligt, och vid lunch hade nästan hälften av kläderna rykt. Det har varit RIKTIGT varmt idag med andra ord. Och jag klagar inte, slush i backarna, strälande sol och leende barn. Det finns bara ett litet problem, det är v9, inte v12. Snälla låt det snöa om nätterna!

Men vem orkar vara ledsen över det en dag som denna, när allt bara är så bra som det kan bli. Nu väntar däremot tvätten i tvättstugan, så bara att springa.

"Ingen använding av mina bilder utan min tillåtelse!"

Kommentarer

Kommentarer uppskattas:

Tack för att du läser min blogg! Jag uppskattar verkligen att du kan undvara några minuter
för att lämna en kommentar nedan. Jag lovar att svara så fort jag kan.


Namn: (valfritt)
Kom ihåg mig

Mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Din kommentar:

Trackback