Design by Rania Rönntoft

Min vecka i korthet

 
Varmen kom tillbaka och det blev valdigt manga somntimmar runt lunch. Ar det 27grader nar du gar upp 02.45 vet du att det kommer att bli en het dag. Toppen var pa 44 och da pratar vi skuggtemperatur. Da vill inte ens lilla frusna jag vara ute och ha nagra solstralar. Da gommer vi oss alla i skuggan eller inomhus. Hastarna lagger sig platt pa marken, katterna hoppar upp pa frysen och hundarna kryper ner under altanen. Kroppen gar ner i tempo ett snapp for att sa ater vara redo for arbete nar temperaturen skjunkit till 37eller sa. Men havet blir aterigen lockande som aldrig forr. Och gnistrande vackert.
 
 
 
 
Jag och Raquel tog ner tre av hundarna till havet en kvall, oj vad de hade roligt. Och sa hade vi. Smattingarna tyckte verkligen inte att de skulle behova bli blota, fast de ville ju vara i vattnet, sa upp pa axlarna skulle de klattra, precis sa som katter gor. Och boxern var kom inte riktigt ihag hur man anvander sina bakben, sa runt runt slog hon med framtassarna tills det slappte och hon glatt studsade runt i vattnet.
 
 
 
 
Sa jag har jobbat, gatt pa yoga och i torsdags, pa alla hjartans dag, borjade min krokikurs! Ojojoj sa svart och kul det var. Jag ar inte jattebra pa det dar med att mala snabbt och med bara streck, detaljer vill jag lagga till, detaljer,detaljer och annu mer detaljer. Nu kommer less is way more och rita av en modell pa 30sekunder. Fick panik, men pa ett valdigt bra satt. Fantastiskt vad jag tror denna kurs kommer lara mig och fy tusan vad roligt det ar. Kursledaren ar for ovrigt dansk, liksa tva andra som ar dar och malar. Harligt att hora skandinaver prata, och kunna svara i sitt modersmal, aven om det blev mest engelska.
 
 
Sparkad i huvudet av en hast, forsta gangen i mitt liv, sa nu kan jag ticka av det med. Alltid bra att gora nya saker har i livet.
 
Utbjuden pa middag i fredag och igar var det trevlig myskvall med irlandarna. Min engelska blir for ovrigt bara varre och varre. Som att den inte var bedrovlig innan har jag nu bade australiensare och irlandare som standigt och jamt forsoker lara mig hur saker uttalas och hur man bojer adjektiv och verb. Vilket innebar att de sager precis det motsatta, hela tiden. Sa forsok forsta mig nu och du ar lycklig om du lyckas. Ett ord med svensk brytning, sen kommer tva bra ord, en irlandsk mening som avslutas med en aussiefras. Men vad kan jag saga, jag bara alskar det.
 
 
"Ingen använding av mina bilder utan min tillåtelse!"

Kommentarer

Kommentarer uppskattas:

Tack för att du läser min blogg! Jag uppskattar verkligen att du kan undvara några minuter
för att lämna en kommentar nedan. Jag lovar att svara så fort jag kan.


Namn: (valfritt)
Kom ihåg mig

Mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Din kommentar:

Trackback