Design by Rania Rönntoft

Flygbiljett bokad!

Nusa borjar jag komma nan vart, bokat och betalat flyg till Melbourne och efter det bar det vidare till Bangkok(!) en svang. For att sa sedan borja backpackeraventyret I nordostra Australien. Sa mycket flyg, och manga mellanlandningar vantar. Sa fort jag ska kika pa flyg blir jag namligen sa himla prismedveten, och kan sitta I timmar och jamfora tider, vantan, antal flyg och pris. Bara for att. For att gar det att hitta billigast, snabbast da gor jag garna det. For det ar den kombon som vager mest, hur mycket ar man vard att betala extra for att komma fram snabbt. Eller for den delen, hur mycket vill man fa ner priset genom att vanta I timmar pa flygplatser?
 
Sa borde VERKLIGEN provpacka ner allt I min "lilla" ryggsack, hon tar namligen bara 50liter forstar ni. Men det far bli pa mandag... ehm... For idag ar det kalas och da maste jag fixa till mig, bli lite manniska och inte bara hastluktande arbetare. Raka ben och noppa ogonbryn, mala naglar och leta fram mitt smink. For vem sminkar sig for att ga till puben? Mascara ar sa mycket till smink som jag haft den senaste manaden, lappglans och ogonskugga om man verkligen ska till ett utestalle och inte bara en pub eller bar, but that's it I'm afraid.
 
Klanning ska jag ha ocksa! Inte bara en vardagsklanning, utan finklanning. Kanner mig som en prinsessa. Haha vad har hant har I bushen med mig egentligen? Blivit helt vild och galen? Ja mitt har ar val allt som oftast ett trassel och med bade ho och lov I sig, men det ar sa jag forklar mig som local och inte utger mig for utboling forran jag borjar prata. Da kommer ju dialekten vet ni. Men nu slut pa babbel och dags for skonhetsfix och trix.
 
Ha en riktigt fin lordag allesamans!
"Ingen använding av mina bilder utan min tillåtelse!"

Kommentarer
Name: Rania

Åh gud vad spännande med Bangkok! du måste fotografera massor nu när du reser vidare!!

åh, det låter härligt att få leva vilt, med trassligt hår och utan smink - och när man väl fixar till sig känner man sig så sanslöst fin :D

Svar: haha jag kanner mig mer sunkig oavsett ;) eller inte sunkig, men du vet, rufsig och vild :P jag vet! Och fia har ju vart dar I over fyra manader nu, sa hon vet vad som ar vart att se och gora! :D
Emmie Roos

2013-03-16 @ 11:23:02
Website: http://raniamaria.eu/blog

Kommentarer uppskattas:

Tack för att du läser min blogg! Jag uppskattar verkligen att du kan undvara några minuter
för att lämna en kommentar nedan. Jag lovar att svara så fort jag kan.


Namn: (valfritt)
Kom ihåg mig

Mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Din kommentar:

Trackback