Design by Rania Rönntoft

Hyllning till Hemsedal

Hemsedal. Skidor, jobb med barn, både som skidlärare och inne som "barnpassare". Afterski, med fantastiska människor, bussturer till och från jobbet med samma fantastiska människor. Utgång med exakt samma sak, fantastiska människor. Chill med återigen fantastiska människor. Och helt enkelt en fantastisk ort. Berg som omgiver en, frusna åar, frusna vattenfall, snöklädda hus och träd. Ett underbart skidsystem och de mysigaste sambona. De bästa arbetskamraterna och de närmaste vännerna. Ett by där det finns tre mataffärer och En (1) klädaffär som inte bara säljer skidkläder.  En Shellmack och en bank. Men som ändå är mer än tillräcklig.

Att man ständigt surfar in på H&M, MQ, Hollywood, TopShop, GinaTricot, Zara, Body Shop, Make Up Store och alla andra klädsidor man kommer över gör egentligen inte så mycket. Att lönen tar slut alldelles för fort och det finns allt för mycket man både vill och behöver låta den gå till är inte heller hela världen. För det som spelar roll finns här.

Självklart finns det saker jag saknar, personer det gör ont när jag tänker på. Djur som hela tiden hotas av kidnappning då jag är i ett närmast sjukligt desperat behov av hundar, katter, hästar, rävar, kaniner, ja all tänkbar kontakt med djur. Men ändå. Jag är där jag vill vara.

Och den tryggheten är så skön att leva i. Det finns en väldigt stor risk att det är min hostmedicin som talar lika mycket som jag, men faktum kvarstår. Hemsedal är mitt hem.
"Ingen använding av mina bilder utan min tillåtelse!"

Kommentarer

Kommentarer uppskattas:

Tack för att du läser min blogg! Jag uppskattar verkligen att du kan undvara några minuter
för att lämna en kommentar nedan. Jag lovar att svara så fort jag kan.


Namn: (valfritt)
Kom ihåg mig

Mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Din kommentar:

Trackback