Design by Rania Rönntoft

En rookies misstag och bekännelse

Fashion Days har satts igång i Borås! Och jag är en av bloggarna som ska skriva om alltihopa. Mellan jobb, djur, vänner och träning ska jag se, dokumentera och inspireras av så mycket som möjligt. Och inte är det svårt att inspireras inte. Långt ifrån.


Det första man möts av när man kommer in i de stora, öppna och tegelbeklädda gamla fabrikslokalerna är Modekollos kollage. Unga tjejers strävan och längtan efter drömjobbet. Och vilken väg de verkar vandra längs!

Sa jag att det var det första man möttes av? My bad. Det första du möts av är alla vackra och uppklädda människor vart du än vänder dig. Uppklädda och nerklädda i all sin prakt. Allt från de klassiskaste av kavajer till de rosaste pälsvästar. I en enda stor härlig blanding. I en perfekt match.

För att inte tala om de plagg som finns ute till försäljning. Finns en del speciella som dröjt sig kvar innanför näthinnan och som jag nog ska ta en extra titt på. Kanske att vissa av dem flyttar in i garderoben. Vem vet?

Och här var det läge att ta fram min kamera. Men det visade sig att det var en viss liten detalj som jag glömt. Batteriet var inte laddat.Så kameran fick snällt läggas tillbaka.

Inte heller visningarna kunde dokumenteras, pga min kameras ovilja att sammarbeta (eller min glömska, beroende på hur man ser det). Enda fördelen var att jag fick desto mer tid att själv njuta av kreaktionerna.

När jag började känna missmod kom Rania som en räddande ängel och behövde en modell för en skoluppgift. Och gissa vem som rykte ut. För att sedan springa tillbaka och se lite mer visningar.

Första dagen av fashion days avklarad. Sitter nu och pysslar ihop ett schema för mig, när ska jag kunna gå och när måste jag vara på jobbet? Let's find out!
"Ingen använding av mina bilder utan min tillåtelse!"

Kommentarer

Kommentarer uppskattas:

Tack för att du läser min blogg! Jag uppskattar verkligen att du kan undvara några minuter
för att lämna en kommentar nedan. Jag lovar att svara så fort jag kan.


Namn: (valfritt)
Kom ihåg mig

Mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Din kommentar:

Trackback