Design by Rania Rönntoft

Måste jag sitta still?

Hemma idag då mina fötter fortfarande inte riktigt vill vara med, och när pjäxor ingår i jobbklädseln blir det tufft en dag som denna. Men tuffast är det ändå för mitt huvud, och min kropp. För jag är ju pigg. Pigg, frisk och energisk. Tur då att man kan få en barnvakt, framför allt när saknaden efter min älskade Scotty river i mig. Att en helg med en liten hund kan göra så mycket. Nu vill jag bara att han ska komma tillbaka hit och vifta på sin svans, studsa runt lite och tigga när godsaker kommer fram. Någon att mysa lite med på golvet. En mjuk päls att gosa in sig i helt enkelt.

Men det var faktiskt inte min Scotty saknad jag hade tänkt skriva om i detta blogginlägg. Tanken var att jag skulle berätta lite för er om vad jag gjort hittills idag, och hur fina Liza Och Viktor är som låter mig vara hundvakt. Morgonpromenad ner till sjön och på isen en sväng med Charly började dagen med, i strålande sol och morgonkyla.







Lite frukost åts så när vi var tillbaka här, följt av telefonsamtal och småplock i huset. Så började myrorna krypa i hela kroppen och vips var det skottade på altanen. Inte hela, det måste jag erkänna, men så mycket styrka har jag inte i mina armar, och inte tålamod heller för den delen. Så varför inte sätta mig och klippa och klistra lite? Bara för att ha nåt att göra. Sagt och gjort, tidningar letades fram och som en toka letade jag igen varenda litet skyffe i vårt hus. Men helt resultatlöst. Vi har nämligen inget lim. Så in i köket, kolla "recept" på datorn och nu väntar jag bara på att klistret ska svalna så jag kan börja limma.

"Ingen använding av mina bilder utan min tillåtelse!"

Kommentarer

Kommentarer uppskattas:

Tack för att du läser min blogg! Jag uppskattar verkligen att du kan undvara några minuter
för att lämna en kommentar nedan. Jag lovar att svara så fort jag kan.


Namn: (valfritt)
Kom ihåg mig

Mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Din kommentar:

Trackback