Design by Rania Rönntoft

Senaste nytt fran katastrofernas land

Stora landet extremt. Det ar dar jag lever och bor just nu. Allt verkar verkligen vara lite varre an alla nadra platser, ormar, spindlar, insekter och mer eller mindre allt levande verkar allt som oftast vara mer giftigt an ofarligt, vilket jag standigt och jamt fortsatter att klaga pa, for jag tycker inte om att behova vara forsiktigt nar jag gar i buschen, eller rotar runt i gamla skjul och hostackar. Men samtidigt tycker jag om det, det maste jag faktiskt motvilligt erkanna, att det gor jag ju. Och med extremheterna kommer ju aven den andra sidan av det, faglarna ar fargglada som ur en malarbok, kanguruna har inga naturliga fiender, sa de ar lite dumma och kommer latt alltfor nara, samt att du hor dem pa mils avstand da de inte maste tysta ner sina steg.

Med detta tillkommer aven ett vader, ett vader utover allt annat. Nar det ar varmt, da ar det 40+ vindstilla och ganstande sol, 30grader pa natten och svettas gor du redan nar du klar pa dig, och da ar klockan 02.35, pa morgonen. Nar det ar ovader, ja da flyger buskarna, hustaken, krattor och allt annat losore runt precis som det behagar, och nar det regnar, ja da blir man blot.

Och just nu ar det brand i Hotham. I skrivande stund verkar det ha lugnat sig nagot, men har ar rapporten fran imorses. Och bilder fran igarkvall. Tank pa att detta var mitt hem i 3manader, och jag onskar av hela mitt hjarta kunna atervanda dit i juni.

HARRIETVILLE - FEATHERTOP
... Hotham Heights

Effective: 01/02/13 12:03 PM
Expiry: 01/02/13 6:00 PM

Incident Information:
There is a large, slow moving bushfire in the Hotham Heights area.
Crews are working on containing spot fires at Hotham Heights.
This bushfire is approximately 5000 hectares in size and is out of control.
The Great Alpine Road is closed between Harrietville and Dinner Plain and the Dargo High Plains Road is closed.
What to do:
A fire is in the area, it may be close to you; follow your bushfire survival plan.
If you plan to leave or do not have a survival plan, leave now.
Turn on your vehicle headlights and drive slowly; smoke will make it difficult to see.
If you are away from home;  do not return.
If time permits, check your neighbours to see if they are monitoring conditions.
If you are experiencing any symptoms that may be due to smoke exposure, the Department of Health advises people to seek medical advice or call Nurse on Call on 1300 606 024.
 
"Ingen använding av mina bilder utan min tillåtelse!"

Kommentarer

Kommentarer uppskattas:

Tack för att du läser min blogg! Jag uppskattar verkligen att du kan undvara några minuter
för att lämna en kommentar nedan. Jag lovar att svara så fort jag kan.


Namn: (valfritt)
Kom ihåg mig

Mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Din kommentar:

Trackback