Design by Rania Rönntoft

Dinner Plain

 
 
Sa, byn dar vi bodde uppe i Hotham var ca 20-30 minuter fran Hotham central, dar skidsystemet ar. Vilket var helt perfekt. Gratis bussar som gick hela dagarna, och nagra nattbussar om man ville ut pa bygden. For da kommer man hem. Efter jobbet aker man hem och ar hemma, man ar inte kvar i sjalva jobbet langre sa att saga och man far nagot annat att vila sina ogon pa. Samt att majoriteten av personalen holl till her nere, de som inte bodde pa Spirals mer eller mindre. De jag hangde med bodde oavsett hemma i huset, kom det att visa sig.

Sa, fjorton personer i vart hus, jag och Marcus i ett rum med eget badrum och det var ett litet mysigt rum. Snett i tak, halvmogligt och en flakt i badrummet som lat som att vore den doende.

I koket trangdes alla, letade tallrikar, kastruller, tandare till gasolspisen och mesta tiden var det allmant stokigt.Just runt hornet fanns sa den oppna spisen, det forsta man mottes av nar man kom in i huset, och om det inte var hogsta onskan efter en lang kall dag, "snalla lat nagon ha tant brasan".
 
Men hur sag det ut i sjalva Dinner Plain da? Har kommer lite bilder fran tva olika promenader, en i snostorm och en i varvinter. Blev visst bilder fran en morgonpromenad ocksa.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
"Ingen använding av mina bilder utan min tillåtelse!"

Kommentarer
Name: Rania

jisses vad fantastiskt! och udda med de färgglada fåglarna...

Svar: ja pappegojjor har vi inte direct hemma haha
Emmie Roos

2013-01-30 @ 07:39:01
Website: http://raniamaria.eu/blog

Kommentarer uppskattas:

Tack för att du läser min blogg! Jag uppskattar verkligen att du kan undvara några minuter
för att lämna en kommentar nedan. Jag lovar att svara så fort jag kan.


Namn: (valfritt)
Kom ihåg mig

Mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Din kommentar:

Trackback