Design by Rania Rönntoft

Weekly update

 
Har har det varit ganska lugnt i veckan maste jag motvilligt er
anna, alltsa lugnt pa bloggen. Men inte i vardagen. Beslutade mig for att jag ville fa lite nya bekanskaper i veckan, komma bort lite fran allt vad hastar och hastfolk, hundar och bonder heter och bara umgas med "normala" manniskor.
 
Sa sagt och gjort, packade en liten vaska och begav mig till hostelet i Bunbury. Checkade in for tre natter, packade in min mat i kylskapet och redan har hittade jag min forsta van.Tio minuter senare sitter jag ute pa en av bankarna, runt omkring mig ar det folk som spelar biljard, kort, roker, prata, ater mat, umgas och har det allmant bra. Sjalv slog jag mig tillratta bland ett gang glada, men arbetslosa, fransman. Pratade om allt och inget, fick en van fran Mont Blanc och ungefar har forsvann resten av umganget. For han saknade snon!!! Och vinter, att det ar kallt och vitt och kallt och sno! Att ta pa sig pjaxorna pa morgonen och forst sent, en stund efter att sista liften stangt sa ta av sig dem igen. Att med forvantan se pa vaderlagsrapporten att sno vantas under natten och ivrigt stalla fram skidor, pjaxor understall vid sangkanten och swish ivag pa morgonkvisten!
 
 
 
 
Nagon timma senare blev vi upplysta om att det var sommar och barbeque pa stranden om vi ville titta forbi. Saklart vi ville det. Och drommarna om snon forsvann sa sakta in i hjartat igen nar havet och solnedgangen uppenbarade sig. Nar gladjen over att aven langt efter att solen gatt ner vara i bara shorts och linne, och svettas nar man ror sig for fort.
 
Dagen darpa slog sig halva ganget ner i sofforna och det var filmmys. For att pa torsdagen vara dags for barberque pa stranden igen, denna gang med en fodelsedag som ursakt. Jag och Julia sprang i forvag och blaste upp ballonger och dekorerade fint. Sen kom resten av ganget och festandet fortsatte lite val lange for en som skulle arbeta dagen darpa.
 
 
 
 
 
 
 
 
Men oj vad himlans skojigt det var att mota nytt folk! Ni vet nar man kan fraga précis vad som helst, och prata om précis vilket amne man vill, for man inte har en aning om nat gallande den andra personen. Nar man kan flumma och skoja pa en lattsam niva. Allt tack vare det spannande i de nyfunna bekanskaperna. Sa nasta vecka far det allt bli tva natter pa hostel igen, bara for att jag vill och har rad.
 
 
"Ingen använding av mina bilder utan min tillåtelse!"

Kommentarer

Kommentarer uppskattas:

Tack för att du läser min blogg! Jag uppskattar verkligen att du kan undvara några minuter
för att lämna en kommentar nedan. Jag lovar att svara så fort jag kan.


Namn: (valfritt)
Kom ihåg mig

Mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Din kommentar:

Trackback