Design by Rania Rönntoft

Måndag

Började som nämt i förbifarten veckan med att servera. Alltså hade jag fått ledigt för att kunna göra detta, likaså husmor som skulle laga maten. Alltså sprang jag in på konsulatet i Nice och in i konsulns kök där matlagningen var i full gång. Efter en kort genomgång av dagen, när jag skulle stå var med champange, när maten skulle in, hur den skulle in, vem som skulle få vad när, alltså ordningen och var kaffet skulle serveras mm, sprang jag ut med krabbskalen och hämtade baguetter och tartes från bageriet. Sen var det full fart. Och var kul det var, nervöst, men roligt! Var första gången jag serverade en trerätterslunch med champange, vin och kaffe åt 14personer, där ambassadören var hedersgäst och konsuln höll i lunchen. Men det kändes bra, och både jag och vår kära kock var jättenöjda. Efter det var det hem och då var jag lagom mör i kropp och själ, men tro inte att det blev vila för det. Först möttes jag av ett ettrigt litet monster som tyckte att hon varit ensam på tok för länge, och kunde verkligen inte förstå varför jag varken ville springa runt med henne eller varför hon inte fick gnaga på mitt huvud. Men när hon väl sprungit av sig på innergården var klockan dags för körövning inför Lucia. Även det jättekul, där är det härliga människor som är med. Sen var dagen över, toppendag men sjukt tröttande.










Konsulatet är för övrigt värt ett besök bara för trappuppgången. Så himla fantastisk och wow! Från 1600-talet.
"Ingen använding av mina bilder utan min tillåtelse!"

Kommentarer
Name: Rania

mer bilder på zaratea önskas! :)

2009-11-19 @ 00:03:54
Website: http://raniaphoto.blogg.se/

Kommentarer uppskattas:

Tack för att du läser min blogg! Jag uppskattar verkligen att du kan undvara några minuter
för att lämna en kommentar nedan. Jag lovar att svara så fort jag kan.


Namn: (valfritt)
Kom ihåg mig

Mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Din kommentar:

Trackback