Design by Rania Rönntoft

Stora landet komplicerat

Att åka buss i Frankrike behöver inte vara likadant från gång till gång. Man kan behöva vänta i två minuter eller 20, man kan få sitta eller man kan få stå. Ibland kan det rent av bli så att man efter en timmes väntande tillsammans med andra tappra bussresenärer upptäcker en liten liten skylt om att bussen slutat gå vid denna hållplats sedan en dag tillbaka. Då får man snällt i samlad trupp, och till skillnad från Sverige, pratandes, bege sig till den nya busshållsplatsen och hoppas att bussen behagar gå härifrån. När det visar sig att jodå, det gjorde den, kan det istället vara så att det på bussen står att den är full. Men misströsta inte, bara för att fransmännen skriver en sak betyder det inte att det inte gårr att gå in fler i bussen. Och sen var det raka vägen hem. Så rakt som det blir på en buss i Frankrike.

"Ingen använding av mina bilder utan min tillåtelse!"

Kommentarer
Name: Rania

haha låter onekligen spännande och olikt hur det är i sverige. tur man tillslut kommer dit man ska med bussen iaf :)

2010-02-18 @ 11:46:55
Website: http://raniaphoto.blogg.se/
Name: Rania

den funkar fortfarande :D vet inte vad som händer med företaget osv, mycket prat om att de ska gå i konkurs men. Den funkar än^^

2010-02-23 @ 19:45:40
Website: http://raniaphoto.blogg.se/

Kommentarer uppskattas:

Tack för att du läser min blogg! Jag uppskattar verkligen att du kan undvara några minuter
för att lämna en kommentar nedan. Jag lovar att svara så fort jag kan.


Namn: (valfritt)
Kom ihåg mig

Mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Din kommentar:

Trackback