Design by Rania Rönntoft

Det närmar sig!

I vardagrummet ligger pappa på soffan och skriker och vrålar. Världscupen i längdskidor har satt igån Kalla kom två och norskan vann. För det är så pappa säger det, norskan. Och direkt vet jag vilken norska han syftar på. Herrarna kör för fullt och Johan Olsson leder(!). Ute är det ruggigt och regnigt, inte alls kallt och soligt så som jag vill ha det. Men snart, snart. Det närmar sig med stormsteg, och jag längtar så! Att få komma upp till fjällen igen. Och spendera en hel vinter på skidor, med skrikande barn och uppfodrande föräldrar. Snö vart man än tittar och skidgalna människor vart man än går.

Men jag kommer vara kvar i Sverige. Inga mobilnummer att byta, skattekonton att fixa, läkare att förstå eller saknad efter marabou i mataffärerna. Jag blir kvar i landet. Så snart sitter jag i en liten blå polo och kör uppåt i landet!


"Ingen använding av mina bilder utan min tillåtelse!"

Kommentarer
Name: Rania

sv: haha ja han har nog absolut en poäng i det ;D Jag håller med honom!



Tack! :D:D

2011-11-23 @ 11:51:28
Website: http://raniamaria.eu/blog

Kommentarer uppskattas:

Tack för att du läser min blogg! Jag uppskattar verkligen att du kan undvara några minuter
för att lämna en kommentar nedan. Jag lovar att svara så fort jag kan.


Namn: (valfritt)
Kom ihåg mig

Mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Din kommentar:

Trackback