Design by Rania Rönntoft

En riktig måndag

Måndag morgon när jag vaknar är det mörkt, mörkt och -22. Marcus och Elin ligger fortfarande och sover sött när jag beger mig iväg för att sätta barnområdet i syd. Men kan ni tänka er, när vi satt i bilen ljusnade det och när vi var uppe på fjället var det ljust, och då var klockan bara strax efter 7. Det går mot vårvinter och långa ljusa dagar! Solen lyste och det kändes som att det skulle kunna bli en fin  måndag.

Och där gick larmet. Hade visst lyckats gå in genom fel dörr när jag skulle hämta borr och lämna matlåda. Så nu blev det snabbt att ringa runt och hitta rätt person som kunde stänga av. Efter det fortsatte bara krånglandet. Borren var utan batterie, när jag väl hittade ett var det urladdat och det var dags att ringa runt lite mer. Så var barnområdet tillslut färdigt och jag hann itid till morgonmötet.

Roliga barn, men mindre roliga föräldrar. Tror jag har träffat tillräckligt med spännande karaktärer bara idag för att kunna skriva en roman, där alla är mer eller mindre udda. Nämde jag att solen försvann och ersattes av vind runt 11tiden?

Hemma igen runt 5 och segat vid soffan/datorn med Elin och Marcus. För att inte helt förslappa bakades en äppelpaj, och tro det eller ej, men helt utan strösocker och fantastiskt god! Och nej, det är inget nyttighetsfas utan helt enkelt fantasi då strösockret var helt slut. Och oj vad den blev god!

Så nu ligger jag här vid soffan igen, facebookar och saknar min lillebror en smula.

Men är nöjd med dagen som gått och livet jag lever.
"Ingen använding av mina bilder utan min tillåtelse!"

Kommentarer

Kommentarer uppskattas:

Tack för att du läser min blogg! Jag uppskattar verkligen att du kan undvara några minuter
för att lämna en kommentar nedan. Jag lovar att svara så fort jag kan.


Namn: (valfritt)
Kom ihåg mig

Mail: (publiceras ej)

URL/Hemsida:

Din kommentar:

Trackback